terça-feira, novembro 11, 2008

Uma comunicação mediana não alcança resultados medianos.

É isso que diz Seth Godin em seu novo texto (abaixo segue o original). Para ele, o grande erro das pessoas e empresas é acreditar que existe uma correlação perfeita entre trabalho e resultado. Não, não existe. Se o seu produto é meia boca, não espere que ele seja meia boca em vendas. Existem inúmeras outras opções disponíveis no mercado e, com isso, o meia boca fica lá, encalhado na prateleira. Isso me lembra uma frase de Voltaire que diz: "Good is the enemy of great". Não se contente em ser bom naquilo que você faz. Seja o melhor.


The sad lie of mediocrity por Seth Godin.

Doing 4% less does not get you 4% less.

Doing 4% less may very well get you 95% less.

That's because almost good enough gets you nowhere. No sales, no votes, no customers. The sad lie of mediocrity is the mistaken belief that partial effort yields partial results. In fact, the results are usually totally out of proportion to the incremental effort.

Big organizations have the most trouble with this, because they don't notice the correlation. It's hidden by their momentum and layers of bureaucracy. So a mediocre phone rep or a mediocre chef may not appear to be doing as much damage as they actually are.

The flip side of this is that when you are at the top, the best in the world, the industry leader, a tiny increase in effort and quality can translate into huge gains. For a while, anyway.


Pronto, acaba aqui o momento auto-ajuda de hoje.

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